Багато мам готові зробити все для своєї дитини — підзаробити, купити своєму малюку найякісніше, приготувати тільки корисне, приділити дитині більше уваги, навчити всьому краще. Тільки одні мами успішно справляються з цими завданнями, не забуваючи і про чоловіка, а інші чомусь опускають руки і починають шукати відповіді на запитання, як все встигнути? Тут рекомендація може бути тільки одна потрібно вміти розставляти пріоритети поставлених перед собою завдань!
Як придбати вміння розставляти пріоритети
Уміння розставляти пріоритети — напрацьоване з роками, воно не дістається нам від народження. Але є хороша новина — цьому можна навчитися!
Ерік Бертран Ларссен, колишній офіцер десантних військ, після звільнення з армії зробив блискучу кар’єру персонального тренера і психотерапевта. Він проводить 7-денні інтенсив — курси, «цивільну версію» спецкурсу з підготовки бійців спецназу «Пекельна тиждень». Популярний мотиваційний спікер стверджує, що для того щоб зробити гідну роботу потрібно обов’язково вміти розставляти пріоритети!
Серед його клієнтів безліч жінок, які страждають синдромом розумниці — вони прагнуть зробити все ідеально, намагаються виконати безліч обов’язків і не вміють відмовляти. Це однозначно шкідливі звички, тому що ті, хто живуть за такими принципами обов’язково вибиваються з сил.
Необхідно розділяти справи на ті, які потрібно виконати просто нормально і ті, які повинні бути виконані відмінно. Невміння розділяти справи і прагнення виконувати все ідеально — марна трата енергії і явна ознака невміння розставляти пріоритети.
Як допомогти собі розставити пріоритети
У молодої мами величезна кількість турбот і клопоту. Мамі потрібно бути і нянькою, і кухарем, і педагогом, і прибиральницею, і аніматором, і в добавок ще й подругою, і дружиною. А як встигнути виконати всі ролі протягом одного дня? Ось тут-то і допомагає розстановка пріоритетів. Потрібно виділити для себе найбільш важливі на поточний день справи і не відволікатися на інші, менш важливі.
Приблизний список може бути таким:
заняття з дитиною;
приготувати вечерю;
прибирання в квартирі;
відпочинок і особистий час.
Останній пункт обов’язковий до виконання, якщо хочете уникнути хронічної втоми і нервозності.
Інші секрети тайм-менеджменту сучасної мами
1. Важливо навчитися делегувати окремі завдання своїм помічникам. У ролі помічників можуть виступати бабуся, старші діти, тато в вихідний день, няня або домробітниця. Крім живих помічників, не варто забувати і про електронні — пральна машинка-автомат, посудомийна машинка, робот-пилосос, мультиварка, а також духовка і хлібопічка.
2. Для своєї ж користі варто відмовитися від перфекціонізму. Принцип «або ідеально, або ніяк» молодій мамі краще не використовувати. Якщо розглянути приклад з прибиранням в будинку, то нескладно зрозуміти, що будь-яка робота по дому додасть чистоти і затишку, незалежно від того, скільки часу і зусиль було витрачено в даний момент. Не потрібно чекати ідеальних умов і робити все відразу, краще робити все поступово, але робити.
3. Не потрібно намагатися займатися побутовими справами в той час, коли дитина спить. Всі справи по господарству варто виконувати разом з дитиною. А під час дитячого сну потрібно постаратися відновити сили для другої половини дня. У цей час можна зайнятися особистими справами, відпочити, почитати, витратити час на наведення краси — манікюр, педикюр і т п.
І головне пам’ятати, що дитина — це не додатковий клопіт, а скоріше додаткова мотивація для того, щоб правильно розставити пріоритети і не вибитися з сил протягом дня. Адже кожній дитині, незалежно від того, скільки йому років, потрібна здорова і спокійна мама, а чоловікові — красива і любляча дружина!