fbpx
Главная Дети и все о детях Образование Шестирічний першокласник у ситуації тестування на готовність до навчання у школі

Шестирічний першокласник у ситуації тестування на готовність до навчання у школі

Выбор редакции

Первый экзамен малыша: все о шкале Апгар

В выписке из роддома и в детской амбулаторной карте родители могут увидеть данные своего малыша по шкале Апгар. Это обязательно две цифры, которые указывают...

Докорм смесью в роддоме: быть или не быть

Если не брать во внимание особые случаи патологии новорожденных, то для всех нормотипичных детей докорм смесью, назначаемый неонатологами в палатах родильного дома, абсолютно нецелесообразен.Сразу...

Маленький гурман: как сбалансировать рацион привереды и сохранить свои нервы

Проблема избирательности в еде может проявиться у ребенка любого возраста. Очень часто случается, что еще совсем недавно двухлетка с удовольствием поглощал нежнейшее рагу из...

Назад к основам: единственные предметы первой необходимости для новорождённого, которые вам действительно нужны как молодой маме

Поскольку на рынке так много товаров для будущих мам, покупка для новорожденного может быть сложной задачей; не в последнюю очередь дорогой. Полезно знать, на...

Широке запровадження в практику роботи шкіл психологічного вивчення дітей, яке сьогодні надто часто зводиться до простого тестування, ставить перед практичними психологами та залученими до використання психологічних технік учителями низку запитань, на які, на жаль, вони не завжди можуть дати достатньо повну відповідь:

  • Яка психологічна сутність завдань, що входять у тестову батарею?
  • Про що саме свідчать отримані результати?
  • Яким чином можуть проявитися (або не проявитися) в навчальних можливостях дитини її тестові показники?

Така невизначеність призводить до розширеного розуміння можливостей і завдань тестування, що особливо негативно може позначитися на подальшому шкільному житті шестирічного першокласника. Чому саме першокласника? Кожен учитель знайомий із ситуацією, коли результати контрольної роботи (а тест — це теж свого роду контрольна робота) підсвідомо дещо коригуються тим, хто їх оцінює, відповідно до вже складеного уявлення про виконавця роботи. Якщо ж ці результати відрізняються від очікуваних, то вчителі намагаються знайти причини, які могли викликати похибку у відповіді дитини. Беруться до уваги її психічний стан, сімейні обставини та можливість випадкового «нерозуміння» завдання. Зовсім інша ситуація складається тоді, коли обстеження проходить шестирічний малюк. Тут не особистість дитини стає фактором зміни ставлення осіб, які проводять обстеження, до його результатів, а самі результати обстеження починають впливати на сприймання педагогами дитини. Фактор очікування, моделювання дорослими певного образу майбутнього школяра стає механізмом утворення шкільного іміджу. Дорослий очікує від дитини поведінки, відповідної до власних уявлень про неї; відхилення від створеного уявного образу сприймаються як випад кові. Коли б йшлося про вже сформовану особистість, то таке передмоделювання було б лише прикрим, але незначним фактором. Народна мудрість закріпила явище зміни змодельованого образу в прислів’ї: «Зустрічають по одягу, проводжають по розуму». Створений за результатами донавчального тестування образ дитини і є її, так би мовити, «одягом», по якому школа налаштовується зустрічати майбутнього школяра. Однак з другою половиною прислів’я у маленьких школярів складається ю    все далеко не так просто. Вони внутрішньо налаштовані на поведінку, що     відповідала б вимогам дорослих. Багато хто з них ще тільки формує свій »    внутрішній Я-образ. Ставлення дорослого, його оцінка, сприймання є о    тими вішками, орієнтуючись на які, малюк усвідомлює самого себе. Ця зовнішня спрямованість існувала у дитини від дня народження. Та раніше вона була компенсована, бо для збереження особистішої самоіден-тичності у малюка є дуже сильний захисний механізм у формі внутрішньої переконаності — «я хороший і всі мене люблять». Однак десь на межі 6-7 років життя цей захисний механізм починає втрачати свою силу. Внутрішній щасливий егоцентризм потроху замінюється самооцінюванням і шкала цього самооцінювання, на жаль, у переважній більшості випадків знаходиться поза дитиною — її формує соціальне оточення. Тому частина шестиліток, зустрівшись з певним недооцінюванням з боку вчителя своїх потенційних можливостей, формує парадоксальну захисну систему — замість того, щоб намагатися переконати дорослого в помилковості його уявлень, вони починають маніфестувати саме ту поведінку та навчальні можливості, яких від них очікують. Якщо цей процес не зупинити, то через певний проміжок часу негативні очікування і реальний стан можливостей дитини можуть збігтися.

Тому школа, яка бере на себе сміливість донавчального тестування  шестирічних першокласників, повинна бути готовою до небезпечних ; похідних цього вчинку і намагатися мінімізувати його можливі негативні наслідки. У цій роботі можна визначити кілька напрямів.

Насамперед слід точно визначити, з якою метою взагалі проводиться таке тестування, які дані про дітей мають одержати вчителі після його проведення. Усвідомити, що будь-які отримані результати мають абсолютно відносний і нетривалий характер, який має кілька причин:

  • Маленькі діти надзвичайно емоційно збудливі. Вони майже не здатні до рефлексії. Швидка відповідь і правильна відповідь для них часто однозначні поняття.
  • Сучасна соціальна ситуація, коли тільки частина дітей отримує донавчальну підготовку в дитячих садочках, ставить шестиліток у нерівні стартові позиції. Дуже часто елементарне незнання створює враження ментальної недосконалості.
  • Діти, які не пройшли достатньої соціалізації в дитячому садку, можуть бути ненавчені ділової взаємодії з дорослими, а тому й нездатними до продуктивної роботи під час виконання тестових завдань.
  • Мозок шестирічного малюка активно росте і вдосконалюється. Тому те, що було заважким сьогодні, може стати абсолютно легким завтра.

Отримані під час тестування дані про актуальні можливості дитини слід використовувати для побудови правильної роботи і виокремлення спеціальних тренінгових завдань.

Діти, що були протестовані до початку навчання, кожні три місяці повинні проходити повторне обстеження. Шестирічки, які показали низькі результати під час першого тестування, обов’язково мають додатково працювати з психологом, який і бере на себе відповідальність за динаміку їх особистісного розвитку.

Лариса Кондратенко, канд. пед. наук,
провідний наук. співробітник Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України

Источник: » Бібліотека «Шкільного світу». Шестирічки в школі»

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь

Рецепты

Лучшие напитки из арбуза. Необычные рецепты

Вы уже пробовали арбузный мохито или Кровавую Мэри из арбуза? Тогда эти рецепты - для Вас!

7 особенных рецептов маминых котлет со всего света

Собрали для вас рецепты котлет «пальчики оближешь», которые можно легко и быстро повторить дома. При этом ужин приобретет национальный колорит и разнообразит меню каждой хозяйки. Выбирайте понравившееся блюдо и покоряйте домашних! Дух захватывает, как вкусно!

Топ-3 рецепта хрустящей гранолы для всей семьи

Диетологи утверждают, что завтрак – самый важный прием пищи за день. Именно он насыщает организм всеми необходимыми витаминами, минералами и заряжает энергией на весь день.

Первый экзамен малыша: все о шкале Апгар

В выписке из роддома и в детской амбулаторной карте родители могут увидеть данные своего малыша по шкале Апгар. Это обязательно две цифры, которые указывают...

Докорм смесью в роддоме: быть или не быть

Если не брать во внимание особые случаи патологии новорожденных, то для всех нормотипичных детей докорм смесью, назначаемый неонатологами в палатах родильного дома, абсолютно нецелесообразен.Сразу...

Маленький гурман: как сбалансировать рацион привереды и сохранить свои нервы

Проблема избирательности в еде может проявиться у ребенка любого возраста. Очень часто случается, что еще совсем недавно двухлетка с удовольствием поглощал нежнейшее рагу из...

Назад к основам: единственные предметы первой необходимости для новорождённого, которые вам действительно нужны как молодой маме

Поскольку на рынке так много товаров для будущих мам, покупка для новорожденного может быть сложной задачей; не в последнюю очередь дорогой. Полезно знать, на...

Партнеры

Стоматология JazzDent - Позняки, Осокорки
Vse.ua - сравнение цен на товары для детей и мам в Украине
aquamarket.ua Доставка воды – Онлайн супермаркет
«Профи Тойс» - интернет магазин детских игрушек из Европы."
https://dentectum.com.ua - стоматология в Киеве

Звездные родители

Голливудские актеры: отцовство как лучшая роль

Красивый мужчина в современном мире – это образ одинокого метросэксуала, который настолько поглощен заботой о семье, что ему абсолютно не до семьи и уж...

Документальный сериал Кортни Кокс

Знаменитая актриса, Кортни Кокс, которая обрела свою популярность за роль Моники в легендарном сериале «Друзья», решила заняться продюсированием документального сериала о беременности и роли родителя под названием «9 месяцев». Продюсеры хотели показать правдивые истории разных людей, которые по тем или иным причинам испытывают трудности в зачатии или вынашивании плода.

Кира Найтли о материнстве и правдивом образе матери

Знаменитая актриса, которая уже не раз пыталась снять с образа материнства розовый шлейф, продолжает выступать за право уважения каждой матери. Кира Найтли убеждена, что наша нация приуменьшает заслуги тех женщин, которые обрели статус мамы.

Правдивый ролик семейного празднования Рождества с Мэттом Деймоном

Saturday Night Live шоу для которого была снята рождественская короткометражка с участием Метта Деймона и Сесили Стронг. Дует играет молодых родителей с тремя детьми, которые подбивают итог тяжёлого рождественского дня.

Грудное вскармливание Рейчел Макадамс

Знаменитая голливудская актриса, Рейчел Макадамс, которая весной родила первенца, опубликовала снимок где она запечатлена с молокоотсосами на груди.

Похожие статьи