Існує безліч способів і методик, за допомогою яких можна перевірити, чи готова ваша дитина до школи. Однак все насправді покаже тільки практика, тобто сам процес навчання. Проте визначити цей «рівень готовності» необхідно. Якими б методиками ми не користувалися при визначенні готовності, існує низка умінь, якими дитина має володіти при вступі до школи.
По-перше, дитина має вміти планувати свою діяльність, тобто ставити мету і знаходити шляхи її реалізації.
По-друге, малеча має контролювати свою діяльність, порівнювати й оцінювати поставлену мету і дії, виконані нею як результат.
Найважливішим аспектом будь-якої діяльності у нашому житті є мотивація. Це стосується й готовності дитини до школи. Мотивація, що проявляється не тільки в прямому бажанні дитини йти до школи як будівлі, але й прагнути знайти закономірності в оточуючих предметах та явищах, приховані особливості та встановлювати зв’язки між ними.
Дитина має вміти слухати. Звичайно, у кожного це проявляється індивідуально та на різному рівні. Проте як можна засвоювати знання не вміючи слухати?
Також малеча має вміти адекватно поводитися і правильно реагувати на різноманітні ситуації. Не буде зайвим елементарне вміння спілкуватися.
М’язи дитячої руки мають бути готовими до письма. Для того ми дозволяємо і даємо малювати нашим малюкам «каляки-маляки» на різноманітній основі, залучаємо допомагати дорослим у побутових справах (за наявності бажання), у яких необхідно працювати пальчиками рук.
Вміння аналізувати предмети, процеси та явища також не буде зайвим. На аналізі та синтезі грунтується вся подальша діяльність та навчання в школі.
Готуйте до школи малечу, та не забувайте, що вчитись вона буде ще все життя, а перенавантажувати дитину не потрібно. Всьому свій час і свої сенситивні періоди.
Марія Васюта, педагог мережі сімейних центрів «Азбука для батьків».