Пам’ять – це комплекс процесів, за допомогою яких людина сприймає, запам’ятовує, зберігає та відтворює інформацію. Відхилення на кожному з цих рівнів можуть викликати проблеми у навчальній діяльності. При проведенні занять з дитиною необхідно враховувати не тільки фізіологічний аспект функціонування пам’яті, але й психологічний.
Дана низка завдань направлена на розвиток здатності утримувати в пам’яті задані інструкції, запропоновані завдання формують концентрацію, переключення уваги, а також навичку самоконтролю.
Шафи
Матеріали: шафи, склеєні із 4 і більше сірникових коробків, дрібні предмети.
Перебіг гри: Дорослий ховає іграшку в один із коробків на очах у дитини. Потім шафу ховають на декілька секунд і показують знову. Дитину просять знайти іграшку.
Що зникло?
На столі розкладаємо декілька предметів, або картинок. Дитина розглядає їх, потім відвертається. Дорослий прибирає один предмет. Дитина розглядає предмети, які залишились, і каже, що саме зникло.
Що змінилося?
На столі розкладається декілька іграшок. Дитині пропонуємо уважно на них подивитися і запам’ятати. Коли дитина відвертається, ми додаємо ще одну іграшку, або змінюємо іграшки місцями. Дитина відповідає, що змінилося.
Художник
Дитина грає роль художника. Вона уважно розглядає того, кого буде малювати. Потім відвертається і дає його словесний портрет. Можна використовувати іграшки.
Запам’ятай і відтвори
· Дитині називають низку чисел і пропонують їх відтворити, кожного разу кількість чисел в числовому ряді збільшується.
· Дитині називають слова і просять їх повторити (4-9 слів).
· Дитині називають слова, і просять їх повторити в зворотному порядку.
Згадай і покажи (скажи)
Дитині пропонується відтворити рухи, або звуки знайомих об’єктів (тварин, транспорту).
Ірина Головіна, педагог мережі сімейних центрів «Азбука для батьків».