Як виростити в дітях читачів

Більшість батьків просто купують різні книги для своїх дітей і сподіваються, що ті полюблять читання. А більшість дітей, за статистикою, не читатимуть ті книги, які їм не задані в школі. Що ж відбувається?  Звичка до читання насправді не вкорінюється в дитинстві сама собою. Малюки люблять перегортати книги просто для того, щоб подивитися на картинки. Вони, навіть, можуть насолоджуватися читанням в молодших класах. Але читання — це важка робота, а життя надає багато способів розважитися, не докладаючи до цього ніяких труднощів, і багато дітей просто не встигають дійти до етапу, на якому стає ясно, що, насправді, з читанням не зрівняється жодна гра. Так як надихнути дитину, щоб вкоренити любов до читання? Читати дитині з самого раннього віку, як ми вже сказали. І не тільки перед сном. Купувати книги з щільного картону і тканини, які стануть першими іграшками вашої дитини. Створювати цілий ритуал об’єднання сім’ї, в якому читання, любов і обійми будуть тісно переплітатися. У будь-який вільний час брати книгу і читати своїй дитині. Після істерики, під час прийому їжі, після школи — коли завгодно. Регулярно відвідувати бібліотеки. Вибирати книги разом з дитиною, створити список того, що хотілося б прочитати. Запитати у бібліотекаря про книги для конкретного дитячого віку. Тримати бібліотечні книги на окремій полиці, тим самим стверджуючи шанобливе до них ставлення. Давати дитині читати якомога частіше. Можна помітити, що маленькі діти набагато краще приймають їжу, якщо перед ними лежить книга. Принаймні, так їх можна довше утримати за столом. І замість того, щоб ставити перед ними екран якого-небудь гаджета, краще укладати книгу з картинками, і по можливості читати її, поки вони будуть, нехай і несвідомо, їсти свою порцію. Не змушувати дитину вчитися читати. Коли будуть отримані відповідні навички читання, він зробить це самостійно природним шляхом. Метою має бути не вміння дитини читати слова, а заохочення любові до книг. Вчитися ж читати зовсім не весело, батьки можуть зриватися, через що дитина опиняється в скрутному становищі, почуваючись дурним. І це почуття буде тривати все її життя, не даючи можливості полюбити читання. Деякі діти, навіть дуже кмітливі, не починають читати аж до семи років. Не потрібно хвилюватися з цього приводу, вони швидко наздоганяють тих, хто почав читати раніше. У тому, щоб змушувати дитину читати якомога раніше, немає ніякої користі. Не переставати читати дитині, коли він навчиться робити це самостійно. Читати йому так довго, скільки він буде дозволяти це робити. Продовження читання вголос непомітно покращує його читацьке майстерність і дає багато поживи для розмов про цінності і життєвих орієнтирах.  Часто батьки скаржаться на те, що діти вміють читати, але не зацікавлені в цьому. Більшість дітей проходить через цей етап, але можна зробити його більш коротким. Проблема дитини полягає в тому, що він поки може читати тільки прості книги, а його уяву вимагає вже більш розвинених сюжетів і персонажів. Але такі книги дуже важко читати, в них поки багато складних і незнайомих слів, і це відволікає дитину від сюжету. На цій вразливій стадії завдання батьків — знайти книги, які діти зможуть прочитати і при цьому знайти їх захоплюючими. Підходять ілюстровані книги з великою кількістю тексту, щоб дитина залишалася зацікавленим і при цьому вивчав нові слова. Незабаром навички наздоженуть її читацький апетит. Зробити ритуал щоденного читання. Створити особливе «читацьке» час, після школи, після обіду або перед сном. Дивно, як багатьох дітей мотивує читати можливість довше не лягати спати. Але деякі діти так втомлюються за день, що читання перед сном є для них занадто важкою роботою. У такому випадку потрібно вибрати інше час, коли у дитини ще достатньо сил. Допомагати переходити на наступні рівні. Брати книгу, яку дитина поки не може осилити сам, але починати читати її з умовою, що у вас є час тільки до вечері або початку якоїсь справи. Дитина зможе вибрати, дочекатися вас або продовжити читати самостійно. Більшість дітей обирає друге.  Допомагайте покращувати читацькі навички, чергуючи сторінки з дитиною під час читання вголос. Поправляйте неправильно прочитання дитиною слова, але не квапте. Такий прийом можна використовувати тільки певний час, тому що це стомлює дітей. Головне, відчувати задоволення в процесі читання.   Пробувати комікси. Багато діток, які до цього неохоче читали, прекрасно стартують після коміксів, які лякають їх значно менше, ніж великі серйозні книги. Читати самим. Бути зразком для наслідування. Якщо дитина не бачить читаючими вас, то навіщо йому самому це робити? Потрібно говорити про книгах за обідом, під час прогулянок, передавати якісь книги в сім’ї по колу. Обмежувати використання технологій. Важко уявити, щоб в очах дитини книга могла конкурувати з телебаченням або комп’ютером. І більшість дітей, маючи вибір, роблять його на користь останніх, і це входить у звичку. Тому важливо обмежити використання технологій, наприклад, дозволити телевізор чи комп’ютер на певний час і після читання.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь