Всі діти чогось бояться, і це нормальний етап розвитку. Кожному віку властиві ті чи інші страхи і ми, дорослі, це розуміємо, але малюкам часом буває досить складно впоратися з ними самостійно. Як допомогти дитині? За допомогою малювання!
- Попросіть дитину намалювати свій страхДля малюнка краще використовувати не фломастери і ручки, а фарби, олівці, крейду — матеріали, які можна стерти або змити, щоб при необхідності можна було б внести зміни в малюнок. Спостерігайте, як малюк малює, і як змінюється його настрій. Задавайте питання — «Що це?», «Хто це?», «Чим небезпечний намальований персонаж, і кого він любить лякати?». З розповіді свого чада ви зможете зрозуміти, чого саме боїться малюк і, можливо, зрозумієте, чому.
- «Пограйте» з малюнкомПісля того, як малюнок готовий, повісьте його на стіну і «пограйте» з сюжетом. Попросіть дитину розповісти про малюнок докладніше: чи подобається йому, яка вийшла картина? Які місця на малюнку симпатичні їй найбільше? Які не подобаються? Які фрагменти вийшли страшними?
- Придумайте історіюРазом з дитиною складіть казку або історію про того персонажа (або місце), які зображені на картинці. Постарайтеся надати герою казки максимально людяні риси. Навіть якщо це страшний монстр, придумайте, що він, наприклад, любить отримувати в подарунок на День народження, які у нього улюблені іграшки, і чого він найбільше боїться сам, від чого сумує.
- Виправте ситуаціюЗапитайте дитини, що можна зробити, щоб страшні місця на малюнку стали нестрашними? (Можливо, буде достатньо домалювати квіточку або якийсь «чарівний оберіг», і картина перестане бути такою лякаючою). Подумайте разом, чи можна виправити чудовисько. Може бути, воно як листоноша Пєчкін — шкідливий був, тому що у нього велосипеда не було? Якщо знайдеться спосіб, обов’язково внесіть придумане на малюнок. У разі, коли виправити героя, на думку дитини, не можна, придумайте якийсь «оберіг», володіючи яким, малюк може не боятися абсолютно нічого. Наприклад, плюшевий ведмедик, особливий камінчик з моря або будь-яка інша річ, яка подобається дитині, і нехай вона надалі просто бере її з собою, коли їй страшно. Покажіть разом цю річ на малюнку.
- Не рвіть і не викидайте малюнокІноді в книгах радять намалювати страх, а потім порвати малюнок. Але краще так не робити. Страх краще опрацьовувати, обговорювати і придумувати інші способи впоратися з ним. Може бути, дитина захоче повернутися до малюнка через деякий час. А можливо, після гри і всіх внесених виправлень, малюк одразу захоче повісити картину на стіну. Дозвольте йому це.