Прийоми, які допоможуть розвантажити розклад в родині

0
13
Життя батьків не назвеш простим. Дітей потрібно відвозити в школу, встигати ходити по магазинам, робити домашні справи. Потім забирати дітей зі школи і відводити на гуртки і секції. Крім того, потрібно розбиратися з завалами забруднених речей, істериками і розкиданими всюди іграшками. Безумовно, якщо у вас є діти, до колишньої безтурботності ви навряд чи повернетеся. Але спробувати спростити деякі речі цілком можливо. Гарна новина полягає в тому, що у вас це вийде незалежно від того, скільки у вас дітей.  Якщо сконцентруватися на малій кількості по справжньому важливих речей і позбавитися від зайвої, життя стає легше і приємніше. Не потрібно намагатися зробити все, що перераховано в списку. Виберіть лише те, що вам підходить. Через деякий час зверніться до списку знову і спробуйте що то ще. Чудова властивість цього списку полягає в тому, що він надихне вас придумати щось своє.
  1. Навчіть дітей обслуговувати самих себеОдного цього буде досить, щоб змінити ваше життя. Тільки пам’ятайте, що результатів доведеться трохи почекати. Спочатку ваше життя не тільки не спроститься, а, навпаки, ускладниться. Зате в майбутньому ви сповна насолодитеся плодами своєї праці.Суть в тому, щоб навчити дітей обслуговувати самих себе. Іншими словами, навчити їх самостійності. Скажімо, мої діти можуть приготувати собі сніданок, прийняти душ, одягнутися, почистити зуби, тобто повністю підготуватися до виходу з дому. І все це з мінімальною участю з боку дорослих.Вони можуть прибрати свої кімнати, помити посуд, підмести і вимити підлогу, протерти пил і навіть помити машину. Старші діти можуть приготувати нескладні страви і доглянути за молодшими. Як тільки ваші діти навчаться робити всі ці речі, ви відчуєте значне полегшення. 
  2. Вносьте справи в єдиний календарЯкщо у вас більше однієї дитини, ваші дні напевно розписані по хвилинах. Різдвяні вистави, батьківські збори, футбольні тренування, уроки танців — внесіть всі ці заходи в електронний календар. Використовуйте календар не тільки для розкладу дітей, а й для свого власного. Всі отримані записки від вчителів, зміни в розкладі — все це потрібно вносити в календар відразу ж. І тоді досить буде швидко заглянути в календар вранці, щоб побачити плани і на день, і на найближчий тиждень. 
  3. Контейнери для іграшокУ будинку, де живуть діти, будуть всюди розкидані іграшки. Можна до нестями намагатися змусити дітей прибирати їх, а можна просто розставити по дому коробки для іграшок. У такі коробки можна швидко скинути іграшки після гри.Можна завести окремі коробки для «Лего», м’яких іграшок або машинок, а можна мати і контейнери «загального призначення». Не варто встановлювати занадто строгі правила, адже суть в тому, щоб спростити, а не ускладнити життя. 
  4. Регулярне прибиранняЯкщо ви схожі на мене, то теж не переносите, коли в будинку повний бардак. Навчіть дітей прибирати за собою. Дайте їм право насмітити, але потім — не кожен раз, але хоча б іноді — нагадайте їм про те, що слід прибрати після себе.Важливо встигнути нагадати їм це до того, як вони займуться чимось іншим. Ще краще виділити для прибирання встановлений час, наприклад, перед сном або вранці, до школи. Завдяки цьому будинок буде залишатися чистим і вночі, і вдень. 
  5. Спокійна підготовка до снуДіти люблять слідувати заведеним традиціям. Час перед сном, мабуть, — найкращий час для виконання щоденних рутинних справ. Візьміть за правило ввечері прийняти душ, почистити зуби, переодягнутися в піжаму, почитати книгу. Читання перед сном діє на дітей заспокійливо. Крім того, це якісне спільне проведення часу, завдяки якому можна прищепити звичку до читання.
  6. Збирайтеся напередодніВранці всі, як правило, поспішають — і діти, і батьки. Але ранкової метушні можна уникнути. Підготуйте все необхідне заздалегідь, напередодні ввечері, і тоді ранок стане більш спокійним. Я готую з вечора обід, одяг (в тому числі, свій). Душ, домашні завдання і збирання шкільної сумки — теж вечірні справи.Якщо зробити все перераховане ввечері, то вранці залишиться тільки з’їсти сніданок, привести себе в порядок і одягнутися. Такий початок дня буде куди ефективніше, ніж раніше.
  7. Не плануйте занадто багато справ на один деньІноді ми настільки ретельно розписуємо свій день, що обліку піддається буквально кожна хвилина. Однак часто це призводить не до більшої продуктивності, а до більш високого рівня стресу. Намагайтеся не перевантажувати свій розклад, залишайте достатню кількість часу між заходами і зустрічами.Вам потрібно прожити день, а не пробігти його. Вставайте раніше, закладайте більше часу на перехід від однієї справи до іншого. Чим більше «повітря» буде в вашому розкладі, тим простіше і приємніше буде ваше життя. 
  8. Виділіть час «тільки для родини»Постарайтеся регулярно виділяти час, який буде цілком і повністю присвячено вашим близьким. Наприклад, час вечері в будні дні або частина вихідного дня. У цей проміжок часу ніщо не повинно відволікати вас від сім’ї. Наш «сімейний» день — цієї неділі. Це день, якого ми з нетерпінням чекаємо.
  9. Зробіть свій гардеробНайкраще купувати такі дитячі речі, які легко поєднуються між собою, наприклад, за кольором. Так вам не доведеться витрачати цінні хвилини на видобування з гардероба відповідних комплектів.Щомісяця робіть ревізію дитячого одягу і викидайте речі, з яких ваші діти виросли, і або віддавайте їх благодійної організації, або відкладайте молодшим дітям.Якщо одяг не вміщається в комод, — це явна ознака того, що одягу занадто багато. Пошук шкарпеток — особливе мистецтво. Заведіть два тропічних мішка — для чистих і брудних шкарпеток. Коли прийде час прання, просто закиньте мішок з брудними шкарпетками в кошик. Завдяки цьому шкарпетки не розгубляться. А якщо і розгубляться, то не так швидко. 
  10. Завжди готуйтеся заздалегідьВізьміть собі за правило дивитися розклад на два дні вперед, щоб представляти повну картину. Так легше планувати свої дії і не відкладати приготування на останній момент.
  11. Завжди носіть з собою їжуДіти весь час хочуть їсти. Якщо ви збираєтеся в дорогу, візьміть з собою їжу в пластикових контейнерах або пакетах. Крекери, сир, фрукти, морквяні палички, бутерброди, горіхи, родзинки — все це добре переносить перевезення. Якщо наповнити термосумку штучним льодом, продукти залишаться свіжими. І не забудьте взяти побільше води. Діти часто хочуть пити. 
  12. Вологі серветки та аптечкаЩо небудь обов’язково піде не за планом. Будьте напоготові. Вологі серветки знадобляться вам, навіть якщо ваші діти давно не носять памперсів. Вони незамінні для усунення наслідків різних неприємностей. Покладіть їх в «аптечку». У таку «аптечку» також добре покласти медикаменти, книги, дорожні гри, рушник, змінний одяг — все, що може стати в нагоді в екстреному випадку. 
  13. Щотижневі ритуалиКрім щоденних ритуалів, про які було сказано вище, добре б дотримуватися і щотижневих традицій. Заведене правило потрібно роздрукувати або написати від руки і повісити на видному місці. Серед таких правил може бути: час для занять, день прибирання, миття машини, прибирання двору, день виконання доручень, день зустрічей і заходів.Дотримання щотижневим ритуалам робить розклад більш передбачуваним і позбавляє від непотрібних сюрпризів.

Уривок статті блогопапи Лео Бабаута, автора блогу Zen Habits.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here