fbpx

Спілкування з дітьми

Сервисы

Секрети вашого спілкування з дітьми:

  • заохочуйте дітей приймати участь в сімейних обговореннях (наприклад, що подивитись по телевізору, що приготувати чи як відпочити на вихідних);
  • просіть дітей відповідати розгорнуто на ваші запитання, наводити аргументи, чому саме так, а не інакше;
  • пам’ятайте, що кожна відповідь дитини – це ваша можливість задати ще одне питання і продовжити спілкування.

Розмовляйте з дитиною з повагою, дайте їй достатньо часу на розповідь, не підганяйте і не перебивайте. Уважно слухайте, ставте питання, уточнюйте цікаві деталі під час розповіді. Висловлюйте свою думку про те, що ви почули, АЛЕ не критикуйте і не насміхайтеся зі слів дитини. Поважайте право дитини на мовчання, вона не завжди готова до спілкування.

Важливі фрази в розмові:

  • вибач, що перебиваю тебе;
  • ти хочеш мені розказати про цю подію детально?
  • ти дуже цікаво розказував (розказувала);
  • мені сподобалось, що ти мене дуже уважно слухав (слухала);
  • повтори, будь ласка ще раз, я не зовсім зрозуміла (не почула);
  • мене цікавить твоя думка про…
  • якщо ти зараз не хочеш про це розмовляти – нічого страшного, ми можемо повернутись до розмови пізніше.

Варто пам’ятати, що спілкування – це процес і говоріння і слухання. І тут важливо паралельно розвивати й одне й інше.

Вміння слухати потрібно не менше, ніж вміння говорити. СЛУХАТИ людину не завжди означає ЧУТИ її. 

Для результативного слухання дитині потрібна:

  • концентрація уваги на бесіді;
  • розуміння того, що їй сказали; 
  • реакція на почуте, коли дитина словесно чи певною поведінкою реагує на розмову.

Концентрації уваги часто не вистачає багатьом сучасним дітям. Гіперактивність дитини, швидкі кліпові зображення в телевізорі, швидкий ритм життя часто не дають можливості дітям розвивати довготривалу увагу.  

Як можна допомогти з цим дитині? 

  • Заохочуйте дитину до читання (варто вибирати книги разом з дитиною, не наполягайте на своєму виборі).
  • Давайте працювати з сипучими і пластичними матеріалами (кінетичний пісок, пластилін, глина, мука, крупа).
  • Ігри на збирання будь-яких конструкторів (лего, дерев’яні брусочки, магнітний конструктор).
  • Ігри, які потребують концентрації уваги певний час (потрапляти влучно в мішень, бадмінтон, настільні ігри для всієї родини).

Необхідний мінімум для дитини 5-6 років.

  • Знати своє ім’я і прізвище, адресу проживання і номер телефона мами чи тата напам’ять. Імена братиків і сестричок, вік свій і вік своїх рідних. Знати назви частин тіла, днів тижня, пір року.
  • Вміти слухати уважно розмову понад 3 хвилин і слухати, коли читають більш як 5 хвилин. Не перебивати співрозмовника. Вміти виконувати не складні послідовні прохання (наприклад, віднеси на місце іграшку і виключи світло в кімнаті, будь ласка). Розрізняти поняття легкий-важкий, мало-багато, високий-низький і т.п.
  • Розмовляти реченнями більше 3 слів, вміти переказувати почуте чи прочитане іншому, розмовляти по телефону, описати свою пригоду чи якусь подію, використовувати нові слова у своїх розмовах, знати дитячі пісні та віршики напам’ять, коментувати навколишній світ та ставити питання «Чому?».

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Рецепты

Партнеры

Vse.ua - сравнение цен на товары для детей и мам в Украине
Стоматология JazzDent - Позняки, Осокорки
aquamarket.ua Доставка воды – Онлайн супермаркет
“Профи Тойс” - интернет магазин детских игрушек из Европы."
https://dentectum.com.ua - стоматология в Киеве

Звездные родители

Похожие статьи

Секрети вашого спілкування з дітьми:

  • заохочуйте дітей приймати участь в сімейних обговореннях (наприклад, що подивитись по телевізору, що приготувати чи як відпочити на вихідних);
  • просіть дітей відповідати розгорнуто на ваші запитання, наводити аргументи, чому саме так, а не інакше;
  • пам’ятайте, що кожна відповідь дитини – це ваша можливість задати ще одне питання і продовжити спілкування.
Розмовляйте з дитиною з повагою, дайте їй достатньо часу на розповідь, не підганяйте і не перебивайте. Уважно слухайте, ставте питання, уточнюйте цікаві деталі під час розповіді. Висловлюйте свою думку про те, що ви почули, АЛЕ не критикуйте і не насміхайтеся зі слів дитини. Поважайте право дитини на мовчання, вона не завжди готова до спілкування.

Важливі фрази в розмові:

  • вибач, що перебиваю тебе;
  • ти хочеш мені розказати про цю подію детально?
  • ти дуже цікаво розказував (розказувала);
  • мені сподобалось, що ти мене дуже уважно слухав (слухала);
  • повтори, будь ласка ще раз, я не зовсім зрозуміла (не почула);
  • мене цікавить твоя думка про…
  • якщо ти зараз не хочеш про це розмовляти – нічого страшного, ми можемо повернутись до розмови пізніше.

Варто пам’ятати, що спілкування – це процес і говоріння і слухання. І тут важливо паралельно розвивати й одне й інше.

Вміння слухати потрібно не менше, ніж вміння говорити. СЛУХАТИ людину не завжди означає ЧУТИ її. 

Для результативного слухання дитині потрібна:

  • концентрація уваги на бесіді;
  • розуміння того, що їй сказали; 
  • реакція на почуте, коли дитина словесно чи певною поведінкою реагує на розмову.
Концентрації уваги часто не вистачає багатьом сучасним дітям. Гіперактивність дитини, швидкі кліпові зображення в телевізорі, швидкий ритм життя часто не дають можливості дітям розвивати довготривалу увагу.  

Як можна допомогти з цим дитині? 

  • Заохочуйте дитину до читання (варто вибирати книги разом з дитиною, не наполягайте на своєму виборі).
  • Давайте працювати з сипучими і пластичними матеріалами (кінетичний пісок, пластилін, глина, мука, крупа).
  • Ігри на збирання будь-яких конструкторів (лего, дерев’яні брусочки, магнітний конструктор).
  • Ігри, які потребують концентрації уваги певний час (потрапляти влучно в мішень, бадмінтон, настільні ігри для всієї родини).

Необхідний мінімум для дитини 5-6 років.

  • Знати своє ім’я і прізвище, адресу проживання і номер телефона мами чи тата напам’ять. Імена братиків і сестричок, вік свій і вік своїх рідних. Знати назви частин тіла, днів тижня, пір року.
  • Вміти слухати уважно розмову понад 3 хвилин і слухати, коли читають більш як 5 хвилин. Не перебивати співрозмовника. Вміти виконувати не складні послідовні прохання (наприклад, віднеси на місце іграшку і виключи світло в кімнаті, будь ласка). Розрізняти поняття легкий-важкий, мало-багато, високий-низький і т.п.
  • Розмовляти реченнями більше 3 слів, вміти переказувати почуте чи прочитане іншому, розмовляти по телефону, описати свою пригоду чи якусь подію, використовувати нові слова у своїх розмовах, знати дитячі пісні та віршики напам’ять, коментувати навколишній світ та ставити питання «Чому?».