Навіть по дорозі з саду або приватної школи «Мандаринка»: https://mandarinka.com.ua/ua/bez-kategoryy/shkola-v-bereznyaky/ , спортивної секції або з гостей батьки та діти можуть грати. Логічні завдання дозволяють розширити словниковий запас і кругозір малюка, а також дають можливість в невимушеній формі отримати додаткові навички, познайомитися з явищами та характеристиками предметів і явищ.
Чим зайнятися з дитиною: прості ігри на дозвіллі
Діти дошкільного та молодшого шкільного віку мають бурхливу уяву. Їм подобається користуватися сучасними джерелами інформації та отримувати нові знання.
Діти, які вже вміють говорити фразами та будувати речення, з ентузіазмом беруть участь в усних іграх з простими правилами, в ході яких можна знайомитися з новими поняттями. Специфіка і методика вибору ігор залежить від віку малюка і його готовності сприймати інформацію.
Від 3 до 5 років
Для занять з дитиною старше 3 років, підійдуть ігри, в яких він зможе застосувати знання з природничих наук і зробити відкриття для себе. Серед основних варіантів:
- «Живе-неживе». В ході гри ведучий називає предмети, а відповідач – дає відповідь на питання. Можна ускладнити й урізноманітнити завдання, якщо називати слова по черзі з малюком.
- «Діти та батьки». Мета цієї гри назвати дитинча й дорослу тварину, птицю або рибу. Заняття подібного типу дозволить розширити словниковий запас і загальні знання дитини.
- «Їстівне – неїстівне» і «Літає – не літає». Змагаючись у знаннях, можна використовувати звичну жестикуляцію: хлопки, кивки, притопування. Такий підхід дозволить зробити процес відгадування захоплюючим.
- “Так і ні”. У процесі спілкування дорослий називає предмет і його ознака (наприклад, кіт – м’який, морозиво – мокре), а потім пропонує дитині відповісти так чи це. Доповнити умови можна пропозицією назвати правильне визначення.
- «Шкідливий і корисний». В умовах цього усного заняття лежить той же принцип, що й у всіх перерахованих вище. Малюкові пропонується відповісти на питання, а потім дати визначення, чому.
Діти від 3 до 5 років здатні легко ідентифікувати предмети й називати їх характеристики, можуть описати основні явища і корисні функції звичних речей, але абсолютно не готові давати розгорнуті відповіді на абстрактні тематики.
5-6 років
Дошкільнята, яким виповнилося 5 років, із задоволенням грають в «Чільне-неочевидне». Для пошуку потрібної відповіді на поставлене запитання дитина повинна буде проаналізувати властивості названих предметів, їх основні характеристики (склад, зовнішні дані) і знайти інформацію, яка дозволить об’єднати поняття.
Підійде дошкільнику і гра в асоціації. Вона дозволяє розвинути логічне та абстрактне мислення, адже в процесі пошуку відповіді на питання дитина перебирає всі можливі варіанти, а потім залишає тільки ті, які будуть максимально повно зображати властивості та характеристики предмета, явища або ситуації.
6-7 років
Ігри з учнем молодшої школи можуть включати в себе усний рахунок, а також завдання, в яких потрібно описати предмет і його функції, підібрати риму. Сподобається школярам і заняття, в якому потрібно буде продовжити казку-небилицю.
Як варіант, можна запропонувати дошкільнику позмагатися в знанні «Минулого і майбутнього», а також взяти участь в розумових змаганнях, основною метою яких є розвиток варіативності. Основною функцією гри «Минуле й майбутнє» психологи й педагоги називають тренування уяви. Уміння фантазувати дозволить школяреві складати прості оповідання та знаходити нестандартні розв’язання задач.
Ігри, основним завданням яких є пошук потрібного рішення, дозволяють долати психологічну інерцію. Саме вона стає перешкодою для розвитку особистості, адже дитина, яка не вміє мислити нестандартно, навряд чи зможе систематизувати інформацію, отриману з різних джерел.
Гра як елемент спілкування з дитиною
Живе спілкування з дітьми – важливий інструмент для побудови міцних взаємовідносин. Беручи участь в дитячих іграх, дорослий може побачити та оцінити навички дошкільника, а також скорегувати його поведінку. Завдання дорослого створити середовище, перебуваючи в якій дитина зможе розвинути свої здібності й вміння, а також знайти індивідуальний підхід до малюка.
STEM і ТРВЗ – методики раннього розвитку дітей, які входять в число кращих. З їх використанням ведуться виховний і навчальний процеси в мережі ліцензованих закладів дошкільної освіти та шкіл початкової ланки «Мандаринка». Завдяки їм і сучасному підходу до навчання дітей всі вихованці «Мандаринки» вміють легко запам’ятовувати великі масиви інформації без зазубрювання і нестандартно мислити.