fbpx
Home Родина Робота і декрет Пошук роботи. Поради та застереження

Пошук роботи. Поради та застереження

Сервисы

Іноземний з пелюшок

Коли дитина, побачивши машину, першим словом вигукує "car", а не всім зрозуміле "машина", бабусі-перехожі зітхають і примовляють "до чого дійшли... бідна дитина", а мама...

Коляски для двійні – види та особливості

Батьки близнюків і двійнят часто стикаються з проблемою вибору коляски, оскільки моделей, розрахованих на двох, не так вже й багато. Сьогодні ви з легкістю...

Якщо дитині заклало вушка…

"Заклало вушка", "вушко погано чує" - будь-яка мама боїться почути від своєї дитини ці скарги. У деяких малюків проблеми з вухами бувають досить рідко,...

Пошук роботи. Поради та застереження

Пошук роботи схожий на стежку в лісі, яка або виведе вас на "чудову галявину" з "сонячними" робочими умовами та "смачними" заробітками, або змусить вас...

Пошук роботи схожий на стежку в лісі, яка або виведе вас на “чудову галявину” з “сонячними” робочими умовами та “смачними” заробітками, або змусить вас “кружляти лісом” день у день, наводячи на “зарості” незрозумілих” вакансій і не особливо корисні співбесіди Як знайти потрібний шлях і оминути перешкоди?

Вплив безробіття на наше життя

Перерва у роботі чи втрата її – складний професійний та особистісний період. Соціологи та економісти вважають, що провокувати безробіття завжди будуть не тільки економічні причини, а й людський фактор. На тривалість цього періоду вплинуть як ваші дії, а й досить серйозний (особливо зараз) конкурентний відбір персоналу.

Психологи стверджують, що кожен переносить цей стан по-різному, залежно від статі (вважається, що жінкам легше дається період безробіття за рахунок емоційного розкриття проблем та наявності великої залученості до сімейного життя) та віку (молоді стикаються з проблемою відсутності досвіду, а люди поважного віку з вимогою “до 45 років”). Додамо, що втрата роботи та період пошуку – це серйозний стрес для психіки (один з найвищих за шкалою стресів), особливо для тих, хто вийшовши з декрету, змушений не тільки входити в робочий ритм, але й знайти для початку нове місце вже новий професійний світ.

Тривалість періоду пошуку роботи, у свою чергу, впливає на рішення людини, її поведінку та внутрішній стан. Чим довше людина шукає роботу, тим більше вона починає цінувати період без роботи, при цьому навіть самостійно занижуючи свої фінансові запити від життя. Особливо якщо за цей час він встигає натрапити на кілька не зовсім доброзичливих інтерв’ю. Жінки, за наявності фінансової опори, часто йдуть у турботи про сім’ю та виховання дітей продовжуючи “декретний” час, але тут психологи попереджають про перспективу нового стресу після того, як діти стануть самостійними, не потребуватимуть постійної опіки, а за цей час зовсім складно буде відновити професійний досвід та перебудуватися до іншого способу життя.

Робота необхідна людині, щоб заповнювати як фінансові потреби, а й емоційний голод, і голод ” діяльності ” (відмінної від домашньої). Робота дійсно має наповнювати ваше життя, а не “вичавлювати з вас останні соки”. Як знайти таку?

Пошук роботи

Для ефективного пошуку роботи потрібно визначитись із трьома головними ступенями:

  1. об’єктивно оцінити себе як особистість та професіонала;
  2. вибрати актуальну мету працевлаштування (відповідно до вимог регіону та економічної ситуації);
  3. розробити конкретні кроки для працевлаштування.

Оцінюючи себе, вам необхідно чесно зізнатися собі в особистісних якостях, таких, як навчання, організаторські здібності, аналітичні здібності, рішучість, схильність до лідерства, працездатність, комунікабельність, впевненість у собі, креативність, вміння працювати в команді і т.д. професійних – наявність знань в окремих сферах, знання правової, нормативної, ділової документації, навички управління, нагороди та досягнення, досвід навчальної роботи, зарубіжний досвід. Усі якості потрібно побудувати, починаючи з найсильнішого. Краще їх все одразу записати і запам’ятати “на зубок” – вам це обов’язково знадобиться при оперативному заповненні резюме та анкет вже на самій співбесіді.

В оцінці важливо визначитися і з видами робіт, які ви виконували у минулому професійному досвіді, або хотіли б їх виконувати у новій діяльності (вибираємо від 3 до 5 видів робіт; наприклад робота з діловою документацією). При заповненні видів роботи оцінюємо їх, ранжуємо за інтересом до виконання. Якщо ви бажаєте вибрати нові види діяльності (давно не працювали або зовсім без досвіду, або просто бажаєте змін), то крім запису цих видів та оцінки за інтересом, поруч напишіть, що вам необхідно для того, щоб отримати можливість їх виконувати. Наприклад, комусь знадобиться навчання чи підвищення кваліфікації (можна пройти його або через службу зайнятості – безкоштовне навчання, або на платних курсах).

Визначившись із оцінкою себе, підбираємо мету працевлаштування. Фахівці вважають, що при доборі посади важливо враховувати 4 фактори: ціль роботи (наприклад, управління людьми або виготовлення чогось), предмет роботи (люди, деталі, текст та графіка тощо), засоби роботи (комп’ютерні, механічні, творче мислення та ін.) та умови роботи (робота вдома, робота з відрядженнями, у великому колективі тощо). Обираємо за підсумками цього аналізу бажану посаду.

Тепер (краще письмово) зіставимо свої якості, вміння та види робіт з виведеною посадою, що передбачаються до неї вимогами. І ви отримаєте відповідь на скільки реально зможете і хочете претендувати зараз на цю посаду. Після цього варто переглянути по вакансіях, чи потрібна ця посада у вашому місті в даний період часу.

Переходимо до джерел вакансій:

  • інформація в центрах зайнятості (дізнайтесь адресу центру зайнятості та приходьте подивитися запропоновані вакансії для даного району або для міста в цілому – ця інформація доступна всім);
  • вакансії в газетах (існують профільні газети з працевлаштування і ті, в які просто включені оголошення про вакансії; будьте уважні, чим докладніше виставлені вимоги, тим більше ймовірності, що керівник знає, кого саме він бачить на цій посаді, але співбесіда може бути більшою. строгим;оголошення від мережевого маркетингу, як правило, мають стандартну форму);
  • вакансії в Інтернеті (зручно та доступно, оновлюються щодня, наповнені та пропозиціями віддаленого заробітку; корисно переглядати одночасно й інформацію про компанії передбачуваного роботодавця; на сайтах з працевлаштування часто вивішені середні заробітні плати по регіону, що може стати вам у нагоді на співбесіді);
  • вакансії кадрових та рекрутингових агенцій (як правило, рекрутингові агентства, не беруть оплати з претендента, його клієнт-платник – роботодавець; кадрові пропонують сплатити суму реєстрації або укладають договір із сумою відсотка, яку ви виплачуєте з першої зарплати);
  • інформація від особистих контактів (за даними опитувань, найчастіше роботу досі знаходять через інформацію від знайомих, рідних та близьких; не соромтеся розповісти, що ви без роботи і що хотіли б її знайти);
  • оголошення на ТБ, на радіо, у транспорті;
  • розмістіть власне оголошення у газеті, в Інтернеті.

Резюме та співбесіда

Підібравши вакансію, потрібно надіслати резюме. Єдино правильної форми резюме не існує. Але потрібно вибирати її прийнятний варіант. Пам’ятайте, резюме – це ваша реклама. Оформляйте без помилок мовою вакансії, з достовірною актуальною інформацією, що підтверджується документами, зі зрозумілою та зручною структурою. Пропонуємо наступну схему:

  • П.І.Б. (Повністю)
    Особисті дані (дата народження, адреса, телефон, e-mail)
    Мета пошуку роботи (посада; не варто тут писати, що ви хочете постійну роботу з гідною зарплатою або перераховувати кілька посад; кожна посада – окреме резюме);
  • Освіта та професійна підготовка (період, навчальний заклад, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень; краще у формі таблиці);
  • Досвід роботи (починаємо з останнього місця роботи; вказуємо не більше 5 місць; період, організація, посада, основні функції, причина звільнення; краще у формі таблиці);
  • Додаткова інформація (знання мов, комп’ютерні вміння, наявність прав водія, особисті якості, захоплення);
  • Рекомендації (у разі можливості надання, напишіть, від кого готові надати)
  • Дата. Підпис.

Не забудьте щоразу оновлювати дати та дані.

До резюме можна прикріпити супровідний лист. Цей короткий лист з описом, чому ви звертаєтеся до роботодавця, наголошуєте на виграшному для цього місця свій досвід роботи, представляєте коротко ваші дії на новому місці, які можуть зацікавити роботодавця. Краще дізнатися ім’я та по батькові роботодавця, та звертатися адресно.

Контакт із роботодавцем починається, як правило, з телефонного дзвінка. Це надзвичайно важливий момент, за кілька хвилин вам необхідно переконати його запросити вас на співбесіду. Ззвонюючись із роботодавцем або менеджером з персоналу, краще домогтися розмови саме з вирішальною особою, не передавати інформацію через секретаря чи колегу. Далі слід вигідно себе уявити, з впевненістю і спокоєм у голосі повідомити факти, що цікавлять (краще тримати з собою поруч своє резюме і документи). Позитивно закінчити розмову, навіть якщо вас не запросили на співбесіду. У ситуації, коли вакансія заповнена, але ви хочете отримати роботу в цій компанії, запропонувати переслати резюме в резерв.

Співбесіда – найвідповідальніший момент. Декілька фактів про них. По-перше, не допускайте запізнень. По-друге, підготуйте свій зовнішній вигляд та необхідні документи. Дізнайтеся про доступну інформацію про організацію. Дотримуйтесь правил співбесіди. Пам’ятайте, що співбесіди поділяються на різні види:

  • відсіювальне (відсіювання за наданими резюме кандидатів)
  • телефонна співбесіда (шляхом уточнюючих питання або навіть поставлених професійних питань)
  • оцінкова співбесіда (особиста співбесіда, яка виявляє наскільки підходить саме цей кандидат компанії)
  • стресова співбесіда (його головна мета – з’ясувати вашу стресостійкість, найчастіше для роботи з людьми, з умовами, що змінюються; частиною цієї співбесіди може стати навмисне запізнення рекрутера або керівника, при цьому з спостерігачем за вашою поведінкою співробітником, який запросив вас почекати, не варто проявляти своє обурене нетерпіння, якщо не хочете залишити погану оцінку про себе).

Співбесіда може поєднувати у собі всі види. Іноді проводиться кількома співробітниками одночасно (в цьому випадку, відповідаючи на запитання, необхідно дивитися в очі, що задає питання).

Серед питань найчастіше задаються такі:

  • Чим ви займалися на колишньому місці роботи? (Відповідати слід безпосередньо, перераховуючи обов’язки, програми, обладнання)
  • Чому пішли? (добре, якщо ви йшли в декрет – більш ніж поважна причина; якщо ви пішли самі кажете, що з метою вищого кар’єрного зростання, більшої зарплати; жодних негативних фактів про начальника – є приказка серед hr-менеджерів “про колишніх керівників, як про покійниках, або кажуть все добре, або не кажуть зовсім”)
  • Чому ви бажаєте працювати саме тут? (розкажіть, що вас привабила репутація компанії, скажіть про збіг ваших інтересів та пріоритетів компанії)
  • Чому ми маємо взяти саме вас? (перерахуйте свої професійні, особисті переваги та що вони можуть принести компанії)
  • Назвіть свої негативні якості (раніше радили “перевертати” позитивні якості на негативні, наприклад, “надто відповідальний”; сьогодні вважається це нечесним відповідей серед рекрутерів; краще відповісти, що як у кожної людини з’являються невеликі негативні якості, але ви відразу починаєте над ними працювати) і при цьому успішно)
  • Скільки ви хочете отримувати? (краще зробити все, щоб оплату першим назвав роботодавець; у безвихідній ситуації радять назвати суму, з якої ви готові почати, яка б покривала ваші потреби та забезпечувала мінімальний запас, але наголосити, що неодмінно розраховуєте на поступове збільшення).
  • На стресових співбесідах вам можуть поставити дуже несподівані питання, єдина мета яких – вивести вас із себе; постарайтеся зберігати контроль над емоціями, по можливості виявіть почуття гумору та кмітливість.

Загалом, звичайно ж, передбачити неможливо. Головне, налаштовуватися на впевнену та доброзичливу поведінку. Навіть якщо зараз вас не готові взяти, можливо з часом вам знайдеться посада або вас порекомендують будь-кому. Влаштувавшись, пам’ятайте, що на новому місці – це процес адаптації не тільки ваш, але і для всього колективу. Будьте “глядачем”, вбирайте культуру компанії, не варто відразу наводити свої порядки та “виставляти свій кухоль із фотографіями на стіл”.

Удачі у пошуку та працевлаштуванні! Нехай робота буде для вас задоволенням та задоволенням матеріальних потреб!

Наталія Мажиріна
Центр “Абетка для батьків”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Рецепты

Пряниковий будиночок

Якщо в будинку є малюки, то, безумовно, пряниковий будиночок стане справжньою окрасою святкового столу, і море дитячого захоплення вам буде забезпечене. А якщо дитина...

Торт “Ангелінка”

Пропонуємо Вам рецепт простого, але дуже смачного тортика «Ангелінка», начинку якого, так само як і прикраса, легко придумати самому.Основа цього торта – бісквіт: збиваємо...

Як правильно приготувати перловку?

Усім відома перлова каша, належить до виду круп, які люблять далеко не всі. Мало хто знає, що це улюблена каша Петра I, а ми...

Революційний підхід до приготування їжі

Французька ТМ Moulinex вже 80 років створює інноваційну техніку для кухні, здатну перетворити складний процес приготування їжі на просте та захоплююче заняття. Ще одне...

Так млинці ти ще не робила!

Якщо ти любиш млинці, тобі сподобається цей оригінальний рецепт.Зробивши тісто в пляшці, ти вирішиш масу проблем одним махом, і твої млинці точно вийдуть вдалими!Отже,...

Партнеры

Стоматология JazzDent - Позняки, Осокорки
Vse.ua - сравнение цен на товары для детей и мам в Украине
aquamarket.ua Доставка воды – Онлайн супермаркет
“Профи Тойс” - интернет магазин детских игрушек из Европы."
https://dentectum.com.ua - стоматология в Киеве

Звездные родители

Зіркове виховання

Міфи про те що діти зірок не виховані і недисципліновані пора спростувати. Зоряні батьки не менш вимогливі і суворі до своїх чад. Доказом суворості...

Зоряні діти

Пам'ятаєте анекдот: - тебе як звуть?- Сергій!- Святослав, Матвій, Гнат швидше сюди! Тут якийсь дивний Сергій ...У наш час стало дуже популярним називати дітей...

Валентина Хомайко. Три дні декрету

П'ятого грудня знаменита телеведуча Каналу 1+1 Валентина Хомайко народила четверту дитину. Першим про появу малюка на світ розповів чоловік Валентини Андрій Оністрат в своєму...

Кевін Маккалістер через 28 років

У далекому 1993 році на екрани вийшов, вже культовий, фільм «Один вдома». Новорічні пригоди малюка Кевіна, який залишився один на Різдво дивилися, напевно, всі....

Суворі правила Меган Маркл

Ну хто ж з дівчат не мріяв бути королевою, ну або принцесою? Жити в замку або палаці, мати придворних і величезні повноваження хотіла кожна...

Похожие статьи